Het Noorden van het Zuidereiland!

9 december 2014 - Golden Bay, Nieuw-Zeeland

Via de Tasman Bay en Zuidwestelijk langs het Abel Tasman National Park naar de Golden Bay, het meest toeristische gedeelte van het Zuidereiland en ook het meest noordelijk. De temperatuur is vanaf de oversteek prima, zelfs tot nu toe onder 1 dekbed kunnen slapen en overdag al een keer in bikini kunnen zitten. We weten inmiddels dat de gemiddelde temperatuur hier in de zomer tussen de 20-25 graden ligt dus van alles met een tweetje erin genieten we nu extra.

Grove Scenic Reserve (Lime stone), Liqar Bay en Wainui Bay (Gouden stranden), grootste sacred ‘Spring’ (komt 14.000 ltr. water per seconde naar boven en is hartstikke helder) en heel veel gewandeld langs mooie plekken aan het einde van het Zuidereiland (Cape Farewell; foto’s hiervan volgen nog!).

De Gouden Baai

We sluiten af met even een ontzettend dikke zoen voor Steef en Moon, de tijd en afstand begint nu af en toe tussen ons in te staan!!!

1. Dick:
    Hoi hoi

Hier is het iets frisser - vanmorgen lekker de autoruiten mogen krabben en er waren veel valpartijen ivm gladheid.
    Daar hebben jullie geen last van
  2. Dick:
    9 december 2014
    Net zoals alle voorgaande foto's......adembenemend mooi en bijna onwerkelijk vanuit een koud, nat, winderig, veel te vroeg donker zijnd en veel te laat licht Nederland.
    Blijf genieten van deze "once in a lifetime experience".

Hartelijke groet,

Dick
  3. Coby:
    9 december 2014
    Heb vanmorgen al contact gehad via Wordfeud maar kan het niet vaak genoeg zeggen geniet met volle teugen!

Heel veel liefs vanuit een wisselvallig Nederland
  4. Judith:
    13 december 2014
    Hi there, net even jullie foto's bekeken.. Waanzinnig mooi. Wat een geluksvogels zijn jullie dat jullie zo met je neus op al dat natuurschoon zitten. De foto's zijn werkelijk fenomenaal, reisboekwaardig! Wat zullen jullie genieten, zou bijna jaloers worden! Dikke kus, van zus