Wist je dat...............?

14 december 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

-Na 2 maanden het vakantiegevoel langzaam over gaat in een ‘way of living/een ander gevoel van zijn’!

-Je hier in NZ geen Kiwi’s eet (not done)!

-Het therapeutisch is voor je relatie als je een hele dag de ander speelt!!! Wat een spiegelmomenten en gesprekken komen daaruit.

-Je enorm druk kan zijn met bedenken wat je nu de hele dag weer allemaal gaat doen, gaat eten en drinken.

-Dat elke dag een muffin eten niet goed is voor de omvang.

-Wij met ontzettend veel trots, bewondering en vertrouwen naar onze kinderen kijken.

-Alcohol en bier best prijzig zijn hier (rest van de boodschappen ook trouwens).

-Je een miezerige dag heerlijk in kan vullen met het weken in Hot Pools en een massage bij ‘Spa’ in Hanmer Springs.

-De tip van Michiel de M. om kreeft te eten bij Nins Bin vlakbij Kaikoura een goeie was.

-We doodsbang zijn om ons zo weer in het jachtige en werkzame leven te storten.

-Je na 23 jaar getrouwd zijn, 30 jaar bij elkaar en 24/7 op elkaars lip nog steeds heel veel lol hebt met elkaar.

-Het zo makkelijk is om de dag (welke?) pas te starten als je uit jezelf wakker wordt.

-Het waanzinnig reizen en vakantie houden is met een camper (gaat de overbuurman niet leuk vinden in de E. De Ruyterstraat).

-Dat genoeg soms ook echt genoeg is!

-Dat je hier hele stukken kunt rijden zonder tegenliggers.

-Dat wij elke dag beginnen met de zin: “We gaan vandaag weer links rijden”.

-We onze racefietsen/mountainbikes wel een beetje missen achter op onze camper.

-Zo’n ‘sabbatical’ een moment van bezinning is en je niet alleen meer zegt maar ook voelt dat werk, materieel en stress zo ondergeschikt is aan de directe mensen om je heen en het moment van de dag.

-Dat Whale-watching ook weer zo’n overweldigend moment was in ons leven.

-Dat het soms zo lekker voelt om af te kunnen wijken van je planning.

-We ook weer erg zin hebben om vele van jullie te zien op onze borrel d.d. 30-1-15.

Sperm Whale back

1. Hans:
    14 december 2014
    1 ding is zeker .... Je straks weer aanpassen aan het westerse leven gaat heeeel lastig worden ..... Dus blijf er maar ..... Whale tours organiseren, beetje lesgeven etc etc ..... Dus je kan eigenlijk net zo goed terug komen vinden S&S ook wel fijn volgens mij
  2. Margot:
    14 december 2014
    Julle kunnen natuurlijk ook blijven en dat wij dan allemaal julle kant opkomen. Ook best relaxed. Ben wel heel benieuwd naar de vele verhalen en ervaringen dus kom maar gewoon weer naar NL. Xxx
  3. Rob:
    14 december 2014
    ik heb erg veel schik in jullie verhalen en belevenissen. De immer jeukende reisgenen worden erg onrustig
    Blijf genieten van de trip, elkaar en "Ignore reality and substitute it by your own"
  4. Nienke:
    14 december 2014
    Nou....heel veel wist ik inderdaad nog niet. Het klinkt wel geweldig allemaal. Lachen om een dag elkaar te spelen! Geniet nog maar lekker.
    Lieve groet van hier.
  5. Ireen:
    15 december 2014
    Wist je dat....ik best heel erg jaloers ben op jullie! Geniet lekker verder, groetjes