Foxy Christmas!

25 december 2014 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Als je in NZ bent kun je ontzettend gave dingen doen en zo besloten wij om de “Heli-hike” te doen op de Fox Glacier. Wat een waanzinnig gaaf gevoel was dat zeg. Alleen al in de helikopter (een koekblikje!) de lucht in, zo te worden afgezet op de gletsjer en dan ook nog met een gids en ijzers onder de schoenen de ijzig blauwe gletsjer verkennen, zowel erop als erin. Wat een voorrecht is het toch om zo intens van de natuur te mogen genieten. De gletsjers in NZ zijn de snelst lopende gletsjers in de wereld (zo minimaal 1 meter per dag), bijzonder is dat ze uitkomen in ‘the rainforest’ vlak boven zeeniveau.

Vanaf Fox Glacier zijn we gaan verplaatsen naar Wanaka waarbij we de ‘Haast-Pass’ reden, wat je dan weer overkomt qua natuurschoon is ook zo overweldigend; watervallen, uitzichten en meren zo blauw dat het bijna ongelofelijk is. Met deze mooie indrukken kan onze ‘blauwe’ kerst in ieder geval niet meer stuk.

Wij wensen jullie ook allemaal een ontzettend fijne kerst toe, geniet van de vrije tijd maar vooral van elkaar. Vóór 2015 komen we vast nog met wat leuks op het blog!

1. Michiel:
    Felix navidad!!
    Wij geen blauwe maar een groene kerst.

GENIET;)
  2. Michiel:
    Stomme auto-correct:
    Feliz Navidad!
  3. Ton&Ingrid:
    25 december 2014
    Hoi wereld reizigers hele fijne feestdagen in de vreemde en een gezond 2015. Ton en ingrid
  4. Dick:
    25 december 2014
    Een geweldig Kerstfeest en een prachtig en gezond 2015 wens ik jullie toe.
  5. Emy:
    Lieve wereldreizigers wat is het daar toch prachtig. Merry Christmas. Xxx