Van Oost naar West, droog naar nat, zomer naar kerst, 22 naar 23 en van mooi naar mooi

20 december 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Terecht vroeg een vriend van ons laatst of we alle indrukken nog wel kunnen verwerken en ik moet zeggen dat je bijna gaat wennen aan al het moois om je heen, het avontuurlijke gevoel als je ’s morgens weer in je ‘rijklare’ camper stapt en de kick van de speciale momenten. Ik denk dat we dit alles verwerken door het steeds maar naar elkaar te benoemen en door heel veel te slapen. Deze manier van leven is bijna verslavend en maakt dat de terugkeer naar het leven thuis ons erg zwaar gaat vallen, lichtpunt daarbij is natuurlijk wel het weerzien van de voor ons oh zo belangrijke mensen.

Van Banks Peninsula, de krater onder Christchurch, zijn we via de Arhur’s Pass overgestoken van Oost naar West. Net boven Greymouth hebben we in Punakaiki ‘The Pan Cake Rocks & The Blowholes’ bezocht bij hoogtij, een stukje geweld van moeder natuur. Helaas was, toen wij er waren, de zee vrij rustig dus het water spoot niet 20-30 m. omhoog tussen de rotsen maar het was evengoed weer indrukwekkend om getuige te zijn van deze mooie plek op aarde. Hierna zijn we onder Greymouth naar Hokitika gegaan, het centrum van waaruit met NZ’s Pounamu (Greenstone/Jade) allerlei sieraden worden gemaakt, de meeste met een Maori betekenis. Als je rondom Hokitika op het zwarte strand loopt  kun je stenen van Jade in ruwe vorm vinden.

Omdat we toch een beetje in de kerstsfeer wilden komen, het weer gaf hier ook wat aanleiding toe, hebben we ons rijdend huis wat opgeleukt met versiering en hebben we de Glow-Worm Dell bezocht bij Hokitika. In deze grot kun je ’s avonds in het donker genieten van lichtgevende insecten. Voor we de volgende dag verder zuidwaarts trekken volgen we eerst de tip op van een ‘local’ en rijden we landinwaarts vanaf Hokitika om nog even een onwaarschijnlijk blauw gekleurde ‘Gorge’ mee te pikken.

Op onze trouwdag komen we met regen en mist aan bij de Franz Josef Glacier. Deze ‘ijzige plek’ staat in contrast met ons gevoel voor elkaar, we hebben dit creatief vast proberen te leggen op de foto! Ten overstaan van familie, vrienden en collega's wil ik Ed, mijn grote liefde, maatje en gids (kortom mijn 'allessie'), hierbij in het zonnetje zetten; “Met jou heeft mijn leven zo veel meer zin en kleur, ik hoop oprecht dat we er met elkaar zo minstens nog eens 23 jaar bij krijgen”!

23 jaar getrouwd and......

1. Wilma:
    He daar,
    wat zijn jullie aan het genieten he! Wat een mooie en lieve verhalen over al het moois en ook over elkaar.
    Superlief.

Have fun!
    Wilma
  2. Michiel:
    Mooi mooi mooi!
    Geniet met elkaar van het leven.

Fijne feestdagen.
  3. Margot:
    Mooi. Xx
  4. Karin Homsma:
    21 december 2014
    Wij genieten met jullie mee! Wat een fantastische reis! Blijf vooral genieten! wij wensen jullie een bijzondere Kerst en een onvergetelijke Oudejaarsavond. Prachtig dat jullie deze droomreis maken. Groeten ook van Thom!
  5. Han:
    21 december 2014
    Wat leuk om jullie te volgen, wat een gezellige verhalen en mooie foto's ! Geniet nog heel veel, hele mooie feestdagen !
  6. Erwin:
    24 december 2014
    Wij wensen jullie een hele fijne kerst samen dikke X
    Cathy Tiny Erwin
  7. Ireen:
    25 december 2014
    Zo romantisch.......! Prachtige foto's en verhalen van een mooi duo.
  8. Menno Stiksma:
    26 december 2014
    Zin en kleur -- zeker weten en we blijven jullie volgen!
    Prachtige jaarwisseling toegewenst!
  9. Rob:
    30 december 2014
    Mooi mooi mooi; genieten met G. Op afstand die ik mee en kijk uit naar nieuwe verhalen.