Volcanic Loop, Cape Kidnappers Hawke’s Bay en New Zealands Longest Place Name

27 november 2014 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Prachtig weer, goed zicht en weer veel goede zin! Tijd voor een rondje om de vulkanen, oftewel ‘the Volcanic Loop’. Een prachtige ronde van zo’n 120 km. om drie vulkanen van Nieuw Zeeland, waarvan 2 nog actief. De Mt. Ngauruhoe, beter bekend als de Mt. Doom in de film ‘The Lord of the Rings’, is 2287 m. hoog en de meest actieve vulkaan. Mt. Tongariro is ook nog actief en de laagste van de drie (1967 m.), Mt. Ruapeha is de hoogste (2797 m.) van de drie. Op de twee hoogste ligt bovenop sneeuw, heel apart in een woestijnachtige omgeving. In het hart van deze ronde hebben wij een nacht doorgebracht in Whakapapa Village waar we ook nog bij een skilift zijn uitgekomen en onszelf hebben getrakteerd op een heerlijk warme ‘Icebreaker’ (een thermoshirt van merino). De temperatuur in de ochtend en de avond valt soms behoorlijk tegen, zeker als je vooral ‘zomerkleding’ van huis bij je hebt! We slapen tot nu toe onder een dubbel dekbed en ook is de verwarming al aan geweest in ons rijdend paleisje, maar we klagen niet hoor!!!

Van Whakapapa Village door naar de oostkust bij Clifton en na een nacht aan het strand 9 km. met de tractor over het strand/rotsen richting de grootste vasteland Jan-van Genten-kolonie in de wereld: ‘Cape Kidnappers Hawke’s Bay’. Het laatste stuk omhoog gelopen om alweer even één te zijn met de natuur.

Terug bij de camper alles weer verwerken en daarna een heerlijke Mexicaanse maaltijd op tafel (recept op te vragen als we weer thuis zijn!) en lekker rozig weer naar bed.

Volgende morgen op doortocht naar de oostkust passeerden we NZ's Longest Place Name, voor wie nieuwsgierig is naar de uitspraak ervan moet even bij de video’s kijken, echt de moeite waard! Er was een local in de buurt die het voor ons op zijn Maori’s heeft uitgesproken en dat heb ik op film gezet.

Langzaam aan gaan we nu richting Wellington waar we de ferry gaan nemen naar het Zuidereiland, we houden jullie op de hoogte! Het is voor ons zo leuk om te zien aan reacties dat we gevolgd worden door jullie, liefs weer van Ed en Elize.

1. Miranda:
    27 november 2014
    Goedemorgen,
    Ik werd warm en koud tegelijk toen ik las over mt Doom en tongariro; wat overweldigend maar ook best eng. We zijn daar bijna verdwaald in slecht weer en koud brrr. Zou ondanks dat graag om een hoekie kijken. X
  2. Marion:
    27 november 2014
    Echt heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen en de prachtige foto's te zien......Wat heerlijk dat jullie zo genieten!! Volhouden hè........
    (Ireen stuurt alles trouw door)
  3. Annelies:
    30 november 2014
    Geweldig...!!
    Wat een mooie verhalen en foto's tot nu toe! Geweldig hoe jullie met zo'n mooie camper in alle luxe kunnen rijden en ontdekken. Het ene landschap nog mooier dan het andere. Ik herken precies het gevoel dat het bijna te overweldigend is. Voor mij was het zuider eiland 'niet normaal' zo mooi. De overtocht deed ik met een zeilbootje op een storm achtige dag net voor kerst toen zelfs de ferry niet ging.. Een enorm spannende maar gave ervaring. Het Abel Tasman nationaal park is prachtig. Je kan er dagtochten wandelen of een kano huren en daarmee rond de kaap toeren.. Ohhh!! Er is zoveel moois te doen:) Nou ik ga jullie vanaf nu volgen! Heel blij met de uitnodiging van jullie blog. Geniet!! X Anneliesz
  4. Clary:
    1 december 2014
    Ben erg druk met het volgen van mijn dochter die in Azië zit. Ik ga jullie nu ook weer volgen.
    Mooie foto's jullie genieten zo te zien.