Eerste dagen in Nieuw Zeeland

9 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na aankomst in Auckland eerst een overnachting in een hotel gehad alvorens we onze camper konden ophalen; de 'Apollo eurostar' met maar 69 km op de teller dus spiksplinternieuw mee gekregen. Ed werd gelijk op de proef gesteld met het gevaarte van dik 7 m lang rechts sturend en links rijdend in drukte, op kleine weggetjes en in zijn achteruit een helling op met de handrem er nog op geeft echt heel veel getoeter (wie is dat joh.....? Zijn we het automatisch zefl!).

Al rijdend door het waanzinnig mooie landschap van NZ is elk afgelegde afstand eigenlijk de moeite waard. Alles om je heen is wijds, prachtig en imposant!

Na onze eerste nacht in de camper bij Parakai zijn we door gereden naar het Waipoua Kauri Forest Park waar je zo'n 20 km slingerend op en neer door een jungle rijdt van loof- dennen- en palmbomen. Bijzondere vogels gezien en gewandeld naar de immens grote Kauribomen, wat word je daar stil van (De aller dikste boom in the forest; Te Matua Ngahere, the father of the forest. De omtrek van deze boom bedraagt 16,4 meter!)!

Na een overnachting in dit park, met alleen maar vogelgeluiden, zijn we doorgereden naar Rawene maar eerst nog met een tussenstop bij Opononi waar je kunt zand-boarden. Met de boot over naar het 'zandeiland' en heerlijk effe buitenspelen!

Onze vaststelling van vandaag: "We zijn helemaal af joh aan het einde van de 11 weken met en door alle indrukken als het zo doorgaat!!!"

1. Joop:
    9 november 2014
    Wat een prachtige start van NZ. Geweldige foto's! De indrukken moeten overweldigend zijn. Wij vinden het elke keer weer zo leuk om op deze manier een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis.
    Trouwens de camper ziet er ook niet echt lullig uit zeg...... en helemaal nieuw!!. Doe voorzichtigen blijf genieten. Dikke dikke kus van ons. marlies
  2. Hans:
    9 november 2014
    Dat wordt straks je allermooiste verjaardag Ed !!! Heeeeel ver weg ..... In de mooiste omgeving .... Met Elize ..... Doen jullie goed
  3. Dave:
    9 november 2014
    Echt heel mooi hoor. Kan me voorstellen dat jullie zoiets hebben van : 'Kunnen we hier niet gewoon blijven?'
    Nee! Dat kunnen jullie niet!! Geniet ervan. Xxx
  4. Angel&Jos:
    10 november 2014
    lang zal ze leven in de gloria
    Ha Ed, gefeliciteerd met jouw verjaardag en Elize jij ook gefeliciteerd met jouw man.
    Het ziet er allemaal mooi uit daar, veel plezier.