Wat een natuurschoon!

21 november 2014 - Waikite Valley, Nieuw-Zeeland

Op doortocht van Rotorua naar de Waikite Valley passeren we een camping met een natuurlijke hot spring (Te Manaroa, bovenin zo'n 98 graden C) waar we lekker warm kunnen badderen en ook nog een golfclub aan de overkant. Daar hoeven we niet lang over na te denken dus parkeren we onze camper. Voor het eerst ook onze bakplaat uit geprobeerd, HEERLIJK!!!

Volgende ochtend rijden we weer door en jongens, jongens, denk je dat je het nu wel hebt gehad aan natuurschoon, kom je weer bij het volgende moois. Het thermische gebied Wai-o-tapu is bijna onwerkelijk, de kleuren die je hier treft van 'moeder aarde' maken je enorm stil weer. De kleurenvariatie in het gesteente wijst op de aanwezigheid van een groot aantal mineralen.

We komen zo langzamerhand wel in een gemoedstoestand dat je je nergens meer druk om maakt en dat je alleen maar wilt genieten van al het moois om je heen. De omgeving waarin we zitten helpt natuurlijk enorm mee maar ook de mensen hier zijn zo ontzettend relaxed en vreselijk aardig. Het leven hier is GOED!